در عمل انجام شده بازاریابی تلفنی
این تکنیک بازاریابی و فروش تلفنی کمی جسورانه است - در این تکنیک ، فروشنده باید فرض را بر این بگذارد که چیزی را به مشتری فروخته است و حالا نوبت مشتری است که اگر نمی خواهد پیش برود ، باید اعلام نماید.
مثال : مثل زمانی که از مغازه دار می پرسید این چند ؟ او برای شما آمده پرداخت می کند . شما در عمل انجام شده قرار می گیرید.
اگر فروشنده بتواند این فرض را در عمل با کلام خود به دسترسی انجام دهد ، برای مشتری عقب نشینی از فروش بسیار سخت است. اما اگر فروشنده حرفه ای نباشد ، می تواند روی مشتری اثر منفی گذاشته و موجب فراری دادن مشتری گردد. پس این تکنیک بازاریابی و فروش تلفنی یک چاقوی دو لبه است که خیلی باید مواظب بود.
در عمل انجام شده بازاریابی تلفنی
این تکنیک بازاریابی و فروش تلفنی کمی جسورانه است - در این تکنیک ، فروشنده باید فرض را بر این بگذارد که چیزی را به مشتری فروخته است و حالا نوبت مشتری است که اگر نمی خواهد پیش برود ، باید اعلام نماید.
مثال : مثل زمانی که از مغازه دار می پرسید این چند ؟ او برای شما آمده پرداخت می کند . شما در عمل انجام شده قرار می گیرید.
اگر فروشنده بتواند این فرض را در عمل با کلام خود به دسترسی انجام دهد ، برای مشتری عقب نشینی از فروش بسیار سخت است. اما اگر فروشنده حرفه ای نباشد ، می تواند روی مشتری اثر منفی گذاشته و موجب فراری دادن مشتری گردد. پس این تکنیک بازاریابی و فروش تلفنی یک چاقوی دو لبه است که خیلی باید مواظب بود.
4- تمامه ؟
در پایان فرایند فروش باید یک سوال مناسب پرسید که نشانه احترام به مشتری است که نشان می دهد شما از نیازهای وی مطلع هستید . ما انواع سوال داریم و همیشه در دوره های آموزش فروشندگی حرفه ای خود آن تحت rdquo; هنر سوال پرسیدن rdquo; یاد می نماییم که هر نوع برای یک جای بخصوص از فرایند فروش است.
یکی از بزرگ ترین مشکلات فروشندگان ، پیدا نکردن سوال مناسب برای پرسیدن است و هر تماسی نیاز به سوالات خاص خود را دارند ، زیرا مشتریان بالقوه و مشتریان کنونی همه دوست دارند از آن ها قدردانی شود.
- رفتن سر اصل قضیه
یکی از تکنیک های خیلی واضح در بازاریابی و فروش تلفنی ، درخواست مستقیم از مشتری برای سفارش دادن محصول یا خدمت شما است. دقیقا ، چرا فروشنده به صورت مستقیم از مشتری نخواهد که بخرد ؟ چرا نباید شما به صورت مستقیم به نام فیل درون اتاق اشاره نمایید ؟
از مشتری راغب می شود به راحتی سوال مستقیم برای دریافت سفارش پرسید. یک تفکر غالب ولی غیرمعقول وجود دارد که به فروشنده ها می گوید که حتما در بازاریابی و فروش تلفنی باید از حقه های هوشمندانه استفاده نمود تا مشتری نفهمد این تماس یک تماس برای فروش است. مثال :
از شرکت e تماس گرفته ام ، برای شما یک کارت دعوت به سمینار صادر شده ، به چه آدرسی باید بفرستم ؟
ما با همکاری موسسه معتبر آلمانی در تهران یک همایش برگزار می نماییم که شما می توانید در آن با مشتریان خود آشنا شوید ، در ضمن معاون وزیر هم به شما لوح خواهند داد ؟ به قول انگلیسی زبان ها So what ?
اما مشتری بالقوه این را متوجه می شود . اگر این فروشنده از مشتری به صورت مستقیم می پرسید ، حتما کمتر موجب ناراحتی مشتری می شد ، حتی ممکن است موجب شود از صداقت شما خوششان آید و از شما خرید نمایند.
6- چهارچوب زمانی
اگر با مشتری راغب خود بر روی یک چهارچوب زمانی به توافق برسید ، بسیار کمک کننده خواهد بود. این کار نه فقط شانس شما را برای ادامه فرایند فروش افزایش می دهد ، یک تصویر واضح و مشخص از وضعیت به مشتری می دهد.
به صور سنتی تماس تلفنی باید صاف ، جذاب و یک دست باشد ، زیرا حتما فروشنده به پایان دادن فرایند فروش ، تا پیش از تغییر نظر مشتری می اندیشد. اما مشتری نیز علاقه مند است که بداند بعد از سفارش دادن ، چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و فروشنده چه خواهد کرد.
منبع:
درباره این سایت